Библиотека > Коментар върху Римляни
Глава 26. Искрящата точка на диаманта – част четвърта
< назад съдържание напред >

Християнството не е механична религия.
Ние не получаваме прощение само за тези грехове, за които сме
си спомнили и сме изповядали.
Ние сме толкова слаби, че много често
грешим без да знаем. Когато гледаме към Исус,
ние сме оправдани непрекъсното.Ние сме винаги
оправдани пред Бог в Христос. Това довежда
любовта, върху която законът се съсредоточава,в сърцата ни.

Първите три стиха в Римляни 8, обобщават предшестващите я седем глави в книгата. Те сумират първите пет глави и свободата от гняв, шестата глава и свободата от грях и седмата глава и свободата от мотивиране чрез закона.

Те ни говорят за  огромните благословениея на благовестието. Няма осъждане за вярващият днес, утре или вдругиден.

Ние стоим в оправданието

Натъжавам се, когато мисля за хора, които мислят, че оправданието е нещо, което се случва само в началото на християнския живот, то е само начало, а след това, всичко останало е само освещение.

Идеята, че Бог извършва велика работа за вас и ви прощава в началото, но след това не трябва да правим повече грешки или с вас ще бъде свършено, не е библейско учение.

Ние стоим в оправданието, според Римляни 5:1,2

"И тъй,след като сме оправдани чрез вяра, ние имаме мир с Бога, чрез нашият Господ Исус Христос; посредством Когото ние чрез вяра придобихме достъп до тая благодат, в която стоим, и се радваме поради надеждата за Божията слава." (Римляни 5:1-2 NIV)

Бидейки оправдани чрез вяра, ние стоим, ние имаме достъп. С други думи, оправданието е върху нас през цялото време, докато умрем или докато Исус дойде.

Бог е по-голям отколкото нашата съвест

Нито за момент Бог не ме вижда такъв, какъвто съм. Благодаря Богу за това! Бог ме вижда само в Христос. Бог ви вижда само в Христос. Оправданието е продължително, непрекъсващо благословение през всичките ви дни, във всичките ви пътища, така, че вашето положение пред небето е винаги 100%, дори и когато вашата съвест ви притеснява.

В 1 Йоан се казва:

"От това ще познаем, че сме от истината, и ще уверим сърцето си пред Него, относно всичко, в което нашето сърце ни осъжда; защото Бог е по-голям от сърцето ни и знае всичко." (1Йоан 3:19-20)

Това не е ли прекрасно? Когато нашите сърца ни обвиняват, Бог е по-голям от тях.

KJV казва: "ако нашите сърца ни обвиняват." Разбира се, че те ни обвиняват. И те правят това много често. Има причина, поради която те правят това. Те не го правят толкова често, колкото трябва, защото нашата съвест е притъпена.

Но дори нашата притъпена съвест ни ощипва или пробожда от време на време. Но Библията ни уверява, че ако нашите сърца ни обвиняват, Бог е по-голям от нашите сърца и Той не ни обвинява.

Нежният Исус

Моля ви обърнете внимание на Римляни 8:4:

"За да може изискванията за правда на закона да се изпълнят напълно в нас, които не живеем според грешното естество, но според Духа." (Римляни 8:4 NIV)

След като стана християнин, аз казвам: "Господи, аз правих грешни неща за дълго време, аз искам да живея по-добър живот сега. "

Аз не желая да причинявам душевна болка на тези около мен. Нито Ти желаеш това. Аз не желая да наранявам тези, които обичам, но го правя толкова лесно. На нас ни липсва чувствителността на Исус. Той никога не каза погрешна дума.

Предполагам, че дори когато Исус ходеше, Той ходеше толкова внимателно, че никога не събуди някой, който спи. Когато Исус докосваше някои хора, които бяха болни, те бяха радостни, че Той ги докосва, и те скачаха от радост.

Исус беше нежен. Малките деца тичаха към Него, те обичаха да са с Него. Исус беше нежен.

Брутален контраст

В някои случаи ние сме брутални поради начина, по който се изразяваме. Моята съвест често ме подсеща, че не съм помислил два пъти, преди да кажа нещо. Очевидната причина, поради която Бог ни е дал две уши и един език е, че ние трябва да слушаме два пъти повече отколкото да говорим, и че трябва да помислим внимателно, преди да говорим. Ние трябва да спрем и да помислим първо.

Само фъстъци

Независимо какъв съм, Римляни 8:4 казва: "Виж какво, аз мога да те променя. Когато повярваш, че Аз те обичам, нищо друго не може да господства над теб."

Вие не можете да намерите нищо по добро от това. Всичко, което света, плътта и дявола могат да ви предложат е фъстъци, само безвкусни фъстъци в сравнение с това.

"Ако ти можеш да имаш Моята любов"-казва Бог, "Моето приемане, Моята закрила, Моята гаранция, че всичко в живота ще бъде за твое добро, така че останалата част от нещата ще бъдат безвкусни за теб. Те няма да те притесняват."

Това е истинското предназначение на християнският живот.

Предназначението на хриситиянският живот не е да бутате пълна количка, потейки се когато правите това. Да, има усилие, има конфликт, има борба в християнския живот. Но това не е усилие което се стараем да подържаме преднамерено през цялото време. То е това, което Езекил описва:

"И ще вложа Духа си вътре във вас, и ще ви направя да ходите в повеленията ми, да пазите съдбите ми и да ги извършваге." (Езекил 36:27)

Ние правиме автоматично това, което е в нашите сърца.

Гледайки към Исус

Какво се случва, когато ние наистина повярваме в благовестието. Когато ние наистина посветим себе си на Бог, който ни обикна повече от живота, който смири себе си заради нас, изведнъж всичката мотивираща сила, от която се нуждаем, за да живеем праведен живот, идва в нас. И тя е наша докато ние гледаме към Исус.

Тъй като ние сме слаби и все още сме в плътта, поради множеството  неща, които ни изкушават в този свят, няма никой от нас, който гледа към Христос непрекъснато. Всеки един от нас, в края на деня казва: "Господи, съжалявам но аз направих това и това. Аз направих тези неща, които аз не трябваше да правя. И аз не направих неща, които трябваше да направя. Господи, продължи да ме приемаш във Възлюленият."

Никога не мислете, че когато сте направили грешка, вие сте загубили оправданието си. Бог не ни чака да си спомним нашите грехове, да се помолим за тях, да получим прощение и  да бъдем оправдани пред Бог отново. Не! Много преди да сте поискали прошка, Бог ви е простил.

Много често ние незабелязваме

Аз съм радостен за това, той като много често ние не забелязваме нашите грешки. Къде щяхме да сме, ако прощението зависеше от добра памет и ясно познаване на нашите грехове? С нас щеше да е свършено, защото ние не виждаме много от нещата, които сме направили погрешно.

Когато нашите грешки са очебийни, ние ги виждаме. Ако тече кръв от раната, ние я тиждаме. Но ние причиняваме много болка, без кръв, и ние дори не знаем, че сме причинили болка. Понякога, след като се приберем в къщи с Джил, тя казва: "Ти знаеш ли какво каза на еди кого си?" Аз я питам: "Какво казах?" Тя ще ми каже, след което ще добави: "Ти не трябваше да казваш това, поради тези обстоятелства..."

В много от случаите Джил е права.

Внезапна смърт

Ако аз трябва да чакам, докато моята съвест ме поправи, след това трябва да бързам да се моля, за да може греховете ми да бъдат простени, какво ще стане с мен ако междувременно аз умра при катастрофа? Затова ние винаги трябва да се обръщаме към Римляни 8:1-няма обвинение. (Няма обвинение, спомняйки си или не, независимо, дали вашата съвест ви притеснява или не.)

Ние сме винаги в изправни отношения с Бог, когато се доверяваме на Исус Христос. Това е добрата вест.

Как ставаме правидни

Това е същото както "изискванията за правда на закона да се изпълнят напълно в нас." (Римляни 8:4 NIV)

Това не означава, че изведнъж ние ставаме съвършенни. Знакът на който е написано: "Аз не съм съвършен, аз съм опростен" е винаги приложим. Ние не сме съвършенни. Ние сме опростени.

Спомняте ли си какво казва Михей?  

"Той ти е показал, човече, що е доброто; И какво иска Господ от тебе, освен да вършиш праведното, да обичаш милост, и да ходиш смирено със своя Бог?" (Михей 6:8)  

Коя казва Исус, че е първата заповед? С две думи: "Да обичаш." (виж Марко 12:28-31)

Когато Павел казва, че да може: "изискванията за правда на закона да се изпълнят в нас"-той няма впредвид, че ние можем да кажем: "Охо, изведнъж аз започнах да правя всичко правилно."

Кой би могъл да живее с теб, ако ти можеш да правишш всичко безгрешно? Хората около теб ще изглеждат толкова засрамени, че те няма да могат да се понасят.

Това, което текста казва е, че есенцията или предназначението на Божият закон-който е любов-е станал преобладаваща мотивировка във вашето сърце.

 
< назад съдържание напред >

Copyright (©) Всички права запазени. Да не се копира и разпространява под никаква форма без разрешение на носителите на авторските права.