Библиотека > Коментар върху Римляни
Глава 44. Римляни десета глава – АБВ на спасението – част четвърта
< назад съдържание напред >

Докато живеем християнски живот, фокусът за нашето
спасение трябва да бъде само върху това, което Христос направи за нас.
Римляни ни казва, че ние не трябва да се изкачваме до небето,или
да слизаме в Ада, за да спечелим спасение-в благовестието
то е толкова близко, колкото вик за милост отправен към Бог.
Няма разлика между хората. Всеки от нас, може да
извика към Христос и да получи спасение.

Този статистически преглед на ключовите думи в Римляни е предназначен да фокусира вярата ви, надеждата ви и вашата радост върху това, което Христос е направил за вас. И в същото време, както е сигурно, че Христос работи чрез Святият Дух във вас, вие не полагате вашето доверие на това, как това се извършва. Това е, защото вие имате част в това.

Ако само Христос имаше по-голяма част в него, нещата щяха да са наред. Но Христос, трябва да работи чрез мен, което опетнява веднага всичко.

Тук е великата радост на християните. Ние можем да запеем с Лютер: "Да аз съм винаги грешник, но не преднамерен. Аз съм винаги каещ се, но аз съм винаги в изправни отношения с Бог."

Нашите грехове

По всяка вероятност вие няма да убиете някого, както цар Давид направи, така че, вие нямате истинска причина за отчаятие. В Христос вие сте винаги прави пред Бог. Християнинът е и грешник, и светец едновременно-но не преднамерен.

Почти винаги греховете на християнина са: "Ох, аз се подхлъзнах!" Непреодолимо изкушение? Сбърках. Уморен съм? Изговорих необмислени думи с устните си. Кибритлия? Избухнах.

Всеки от нас ги е изпитал и те могат да бъдат много опасни. Ако изпаднете в гняв, задръжките изчезват и когато задръжките изчезнат, вие сте способен да направите всяко зло нещо.

Неотдавна, на далечна аерогара, чакайки на опашка, аз открих няколко неща за себе си, които бяха нови за мен. Стоейки там, мислех за всичките самолети, които изпусках, за съпругата ми, чакайки ме да се появя в къщи, за това, че вече чаках около пет, шест часа, взимайки три правостоящи билета, но в последният момент самолета се напълваше и аз изпуснах всеки един от тях. Да, аз научих нови неща за себе си.

Небе и Ад

Библията казва:

"А правдата, която е чрез вяра, говори така: "Да не речеш в сърцето си: Кой ще се възкачи на небето, сиреч, да свали Христа? или Кой ще слезе в бездната, сиреч, да възведе Христа от мъртвите?" Но що казва тя? Казва, че "думата е близо при тебе, в устата ти и в сърцето ти", сиреч думата на вярата, която проповядваме. Защото, ако изповядаш с устата си, че Исус е Господ, и повярваш със сърцето си, че Бог Го е възкресил от мъртвите ще се спасиш. Защото със сърце вярва човек и се оправдава, и с уста прави изповед и се спасява. Защото писанието казва: "Никой, който вярва в Него" не ще се посрами". (Римляни 10:6-11)

Съществуваше идиом или притча между евреите по времето на Новият завет, че кагото се говореше за нещо трудно, се казваше: "Това е като да се изкачиш до небето" или "Това е като да слезнеш до Ада." (За това се казва в Йоан 3:13 че никой не се е изкачил до небето. Ние знаем че Енох и Илия са там. Но Йоан използва този идиом.)

Вашето спасение е близо

Но Римляни 10:6 казва, че ние не трябва да изкачваме до небето или да слизаме до Ада (ст.7). Веста за спасението ни е поднесена на тепсия. Стих осми казва, че думата е близко до нас.

Павел казва: "Не мислете, че трябва да правите нещо голямо. Това, което трябва да направите е да вземете. Приемете. Вярвайте в думите на вярата.

След това, ако приемете: "Вие ще изповядате с вашата уста, като резултат от вярата във вашето сърце и вие ще бъдете спасени." (виж стих 9)

"Понеже няма разлика между юдеин и грък, защото същият Господ е Господ на всички, богат към всички, които Го призовават. Защото "всеки, който призове Господното име, ще се спаси". "(Римляни 10:12-13)

Забележете, че няма разлика между гърци и юдеи. Същият Бог е над всички и е щедър към всички, които викат към Него, защото всеки, който призове Божието име ще бъде спасен! (Това е цитат от Йоил 2:32)

Божествеността на Христос

Начинът, по който Павел използва този цитат подсказва, че той задава въпроса: "Знаете ли, че този Христос, в който ние вярваме е Йехова от Старият завет?"

На повече от 6 000 места в Старият завет Бог е наречен Йехова. Гръцката дума за това е Господ.

Така че, когато Павел казва тук, че който призове Господнето име ще бъде спасен, той също говори относно Христос. След това Павел пита: "Знаете ли, че вашият Спасител е Бог? Той може да направи велики неща, защото Той е Бог."

Тук има също така загатване за Еремия 23:6 където се казва: "Това е името с което Той ще се нарече, Господ, нашата правда."

Няма разлика

Помислете върху тази мисъл:

"Понеже няма разлика между юдеин и грък, защото същият Господ е Господ на всички, богат към всички, които Го призовават. Защото "всеки, който призове Господното име, ще се спаси"."(Римляни 10:12-13)  

Няма разлика между хората. Тази фраза се намира на три места, веднъж в Деяния и два пъти в Римляни.

"И не направи никаква разлика между нас и тях, като очисти сърцата им чрез вяра." (Деяния 15:9)

"Сиреч, правдата от Бога чрез вяра в Исуса Христоса, за всички [и на всички], които вярват; защото няма разлика. Понеже всички съгрешиха и не заслужават да се прославят от Бога, а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението, което е в Христа Исуса." (Римляни 3:22-24)

"Понеже няма разлика между юдеин и грък, защото същият Господ е Господ на всички, богат към всички, които Го призовават."(Римляни 10:12)

Ние трябва да извикаме

Забележете, че не трябва да изработвате много вяра. Всичко, което трябва да можете да направите е да извикате.

Можете ли да извикате? Няма човек, който да не може да извика. Така че, никой няма извинение.

Коещият се разбойник извика. Висейки на кръста си той не притежаваше добро досие, за да може да го представи пред Господаря. Той не каза: "Виж Исусе, погледни за момент. Аз имам моите оценки тук. Позволи ми да ти ги покажа."

Той нямаше досие или резюме, които да имат някаква стойност Той просто извика. "Господи Исусе,