Да разберем посланието до Римляните, означава да разберем нещата, от които най-много се нуждаем. Това означава да намерим истината за нашите собствени сърца, Божието сърце и решението на проблеми притеснявали повечето от хората през вековете.
Какво е благовестието?
Тази книга започва със статии, които са резюме на моите лекции върху Римляните, редактирани
от Рой Джии и след това публикувани в списанието Good News Unlimited. С по-комплексните тълкувателни проблеми се занимаваме в приложенията.
Понякога ние повтаряме ключови точки, имайки впредвид, че хората не четат цяла книга наведнъж, а могат само да се консултират относно определен проблем.
Най-добрият начин да четете тази книга е с Библия до вас, така че да може да правите справки с отделни глави от Римляни, преди да прочетете коментара върху тях.
Ние ви препоръчваме да използвате The Living Bible . Повече внимание трябва да отделите върху The New International Version (NIV) и The New American Standard Bible (NASB).
Не забравяйте предупреждението на Ф.Ф.Брус: “Бъдете готови-съвестното изследване на Римляни означава да предизвикате катаклизмова промяна... една чудесна промяна към добро.” Римляни е врата към Рая.
Целта ни не е да разглеждаме нюансите на всяко значение на Павловия шедьовър. Това ще бъде книга с хиляди страници, а аз установих, че повечето от хората не четат големи книги.
Опита тук е да разгледаме прелестните скъпоценности в Римляни по практичен начин, за всеки грешник, който търси или е намерил благовестието.
Лютер е този, който каза че: “молитвата е по-добрата част от изследването”. Така че, нека
всеки един от нас, който изследва посланието до Римляните, да го направи на
неговите или нейни колене, ако може така да се изразим. Томас Акуинас казва, че
ако едно магаре гледа в книга, не може да очакваме ангел да погледне от книгата.
Ние сме магарета, ако забравим колко много се нуждаем от помощта на великият
учител, Святия Дух. Той е истинския Викарий на Христос, който прави разбираема
за нас истината и завета на Бог и ние трябва да признаем нашата нужда от него
непрекъснато и по специално, когато четем святата Книга.
Римляни е първата книга от посланията и в приложенията ние говорим относно значението на
този факт. Книгата е написана от Новозаветен водач, който в някой отношения беше
като нас. Павел не познаваше лично живият Христос, от дните преди възкресението.
Павел е образец за нас, според Новия завет.(1Тимотей1:16) Римляни е неговата най-велика книга, защото тук той систематично разглежда основните проблеми на християнската вяра. Тук е
единственото място в Библията, където плана за спасение е представен
систематично.
Много писатели като Скрудж, представят естеството на устройството на тази вдъхновена книга както следва:
Римляни 1-8 съдържат главната доктринна част на книгата, обхващащи последователно обвинение, оправдание, освещение и прославяне.
Погледната като цяло, книгата има три части:
Глави 1- 8 |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
Глави 1- 8 |
Доктринна |
Изложение |
Расова |
Проблема грях |
Философия на Спасението |
Праведността на Бог във взаимоотношение с грях и грехове |
Доктринна |
Глави 9-11 |
Национална |
Обяснение |
Израил |
Проблема Израил |
Философия на Историята |
Праведността на Бог във взаимоотношение с отсичането на Израил |
Разпределителна |
Глави 12-16 |
Практична |
Приложение |
Лична |
Проблема живот |
Поведение |
Праведността на Бог във взаимоотношение с всекидневния живот |
Преданност |
Молитвата на автора е, изследването на тези страници да доведе до резултат в живота на
читателя, изпитвайки радостта и мира, които идват чрез вяра в благовестието.
(Римляни15:13) Никой не е толкова богат, колкото вярващият християнин. Светиите
на Бог са открили тайната на живота.
Само, когато знаем че Бог ни приема, ние можем да приемем себе си и само когато приемем себе
си ние можем да приемем тези около нас. Силата на греха не може да бъде
пречупена, докато вината за греха не е отнета чрез приемане на благовестието.
Ние наистина сме свободни, когато в резултат на добрата вест и идването на Святия Дух в нашите сърца искаме да правим това, което трябва да правим. Никой никога не може
да обича Бог, докато той или тя не повярват, че Бог ги обича.
Кръстът е мястото, където това велико откровение беше направено, и когато видим ръцете на
Разпънатия протегнати към изток и запад, ние разбираме, че небето ни приканва да
дойдем при Него и да го приемем като наш Заместник, Представител, Изкупител и
Приятел.
От сега нататък, може би ти ще видиш не само Бог, но и себе си в нова светлина. Ще видиш,
че ти беше разпнат с Исус, погребан с Него, че ти възкръсна и се възнесе с Него. (Галатяни 2:20; Римляни 6:2-4; Колосяни 3:1; Ефесяни 2:6)
2 Коринтяни 5:14 ни казва, че денят, в който ние умряхме беше Голготския Разпети Петък. “Ако един умря за всички, то всички умряха.” Христос не умря само като наш Заместник, но ние
умряхме с Него, който беше наш Представител. На Голгота, според закона, всеки
един от нас плати за греховете ни от вчера, днес и утре. За това ние имаме
привилегията да знаем със сигурност, както тази на каещия се разбойник на кръста, че раят е наш днес, защото ние вярваме в любовта, която беше проявена за нас на Голгота.
С благодарност аз признавам моят дълг към Шели Фриц, която доброволно и умело напечата
оригинала за списанието и приложенията, Марион Фриц най-добрият коректор, който
познавам, и Джил, моята друга половина, която помогна с финалната публикация. Заглавието е също нейно.
Това, което помогна най-много за започването и приключването на цялия проект беше
настойчивостта и щедростта на моя приятел Даг Лединг.