Римляни 8 съдържа ключови думи и фрази:
"Сега" и "Все още не"; "Показателен и Повелителен"; "Изпълнение и Завършек".
Разбирайки тези ключови думи, ще ни помогне да разберем по-добре Римляни 8.
Нека погледнем ключовите думи в Римляни 8.
Има определени ключови думи или фрази, които теолозите използват, за разбирането на Новият
завет. Тези думи или фрази рикошират и подскачат наоколо, през Новият завет, блъскайки се една в друга, както топчета
за игра.
Ето една от фразите, които теолозите използват: "Сега" и "Все още не."
Сега и Все още не
Римляни 8 ни казва, че в Христос, ние сме свободни от много неща. Свободни от осъждане, свободни от
раздяла, свободни от безсмислие, свободни от самота, свободни от разлагане,
свободни от слабост.
Но разбира се, ние не сме абсолютно свободни. Самота, разлагане и слабост все още
съществуват в живота. Но те не доминират над нас повече.
Но денят, когато ще бъдем абсолютно свободни ще дойде. Ние ще бъдем свободни от разлагането на
смъртта и болестите, които ни заплашват. Ние ще бъдем свободни от слабост, от
невежество, от самота и изолация-един ден те всички ще изчезнат.
Теолозите изразяват това използвайки израза сега. Това е, което имаме чрез
благовестието сега, в момента в който повярваме. Това е:
законно всичко, чрез притежание само на първите плодове.
"И не то само, но и ние, които имаме Духа в начатък, и сами ние въздишаме в себе си и ожидаме
осиновението си, сиреч, изкупването на нашето тяло." (Римляни 8:23)
Пълната жетва на благовестието не е наша до следващия живот. Това е причината, поради която
християните се радват и въздишат. Християните, продължават да въздишат.
Сега и все още
не. Законно ние имаме всичко. В действителност, ние имаме само началото.
Показателен и повелителен
Теолозите използват друга фраза.: Показателен и повелителен.
Ето го показателният:
"Тогава какво? Да продължим да грешим за да се умножи благодатта? Да не бъде! Ние, които сме умрели към греха, как ще живеем
вече в него?"(Римляни 6:1-2 NIV)
Забележете показателният: "Ние умряхме към греха. По късно в Римляни 8 Повел пише относно
повелителният.
"И тъй, братя,
ние имаме длъжност, обаче, не към плътта, та да живеем плътски. Защото, ако
живеете плътски, ще умрете; но ако чрез Духа умъртвявате телесните действия, ще
живеете." (Римляни 8:12-13)
Умря, Умри сега
Римляни 6 казва, че аз умрях, което е показателният. Римляни 8 казва умри.
Показателният? Вие умряхте. Законно, Бог смята, че ние умряхме. Повелителният? Поради факта, че
вие сте законно мъртви в Христос, апостолът казва: "Сега, умри."
Ефесяни 4:24 ни подтиква": Облечете се с новият човек." Колосяни 3:10 декларира: "Вие
се облякохте с новия човек."
Ние вече имаме всичко в Христос. Това е показателното. Христос го осигури законно за нас. Той
го направи. Христовият живот и смърт бяха моя живот и моята смърт.
Поради това, аз трябва да живея реалността. Вие умряхтe? Тогава умри. Вие се облякохте
с Христос? Облечете се с Исус Христос.
Сега и Все още не
Друг начин, по който
теолозите дискутират това е,
като говорят за изпълнение и завършек.
При Христовото първо идване и кръста, царството Божие дойде. Това беше изпълнението на
обещанията и пророчествата в Стария завет.
Но, когато гледам наоколо, на света в който живеем, той никак не прибича на Божието царство. Има
болница тук и гробище малко по-надолу. Стават катастрофи по магистралите и
всички ние остаряваме. Ако това е царството Божие, мислите ли че някой би го
искал?
Но Божието царство е тук законно. В този момен, поради Христос аз стоя пред Бог без да бъда
осъждан. Аз вече притежавам Святият Дух. И Духа няма да ме напусне или изостави.
Но, завършека предстои да дойде. Това няма да се случи преди Второто идване.
Тези ключови изрази (Сега-Все още не; Показателен-Повелителен; Изпълнение-Завършек) ще
ни помогнат да разберем Римляни 8.
|